Od rymowanki do awatara – czyli AI w służbie nauczyciela
Program szkolenia
Informacje organizacyjne
rodzaj formy: szkolenie rady pedagogicznej
czas trwania: 135 minut
forma realizacji: zdalna (Microsoft Teams) lub stacjonarna
uczestnicy: nauczyciele szkoły podstawowej
środki techniczne: Konto Google, Microsoft 365, Canva dla Edukacji, Internet
Moduł 1: Generowanie treści edukacyjnych z pomocą AI
Przykłady wykorzystania narzędzi: ChatGPT, Microsoft Copilot oraz Gemini do tworzenia rymowanek tematycznych, krótkich opowiadań, scenariuszy zajęć, prezentacji, kart pracy dopasowanych do poziomu wiekowego odbiorców.
Moduł 2: Tworzenie interaktywnych ćwiczeń i quizów
Integracja treści tekstowych wygenerowanych za pomocą narzędzi AI z popularnymmi aplikacjami do tworzenia quizów: Wordwall, Quizizz, Quizlet, Formularze Google,
Wykorzystywanie dedykowanych aplikacji do tworzenia ćwiczeń i kart pracy np. Diffit, QuestionWell, Twee.
Moduł 3: Wizualizacja treści – obrazy, awatary i animacje
Tworzenie grafik edukacyjnych i mówiących awatarów za pomocą aplikacji Bing Image Creator, Adobe Firefly, Canva, HeyGen.
Moduł 4: Dźwięk i ruch – nowe media w edukacji
Generowanie audiobooków z pomocą ElevenLabs – opowiadania i bajki z lektorem AI.
Automatyczne tworzenie filmów ze zdjęć i klipów w aplikacji Clipchamp.
Generowanie piosenek z tekstem i podkładem muzycznym w aplikacji SunoAI.
Moduł 5: Asystent nauczyciela/dyrektora w pracy administracyjnej
Opracowywanie sprawozdań na podstawie danych z dokumentów lub ankiet.
Pomoc w dostosowywaniu dokumentów szkolnych do aktualnych potrzeb.